WGN - największy polski koncern obrotu nieruchomościami i jeden z największych w Europie. To ponad 100 biur i ponad 600 doświadczonych agentów, analityków, rzeczoznawców, prawników oraz doradców ds. nieruchomości, inwestycji, finansów i przedsięwzięć deweloperskich. To lider działający z sukcesem 25 lat, posiadający największą ofertę rynku nieruchomości komercyjnych i apartamentowo – rezydencjalnych. Marka WGN kojarzy się z profesjonalizmem i bezpieczeństwem, co na tym rynku jest istotne. 

Twórcą WGN jest Leszek Michniak, z wykształcenia architekt. Historia firmy rozpoczęła się we Wrocławiu, w roku 1991. Już dwa lata później powstały dwa wrocławskie oddziały, które działały pod nazwą Wrocławska Giełda Nieruchomości. Przełomowym rokiem w historii firmy był rok 1994. Otworzono wówczas pierwsze przedstawicielskie biuro WGN w Jeleniej Górze, od powstania którego datuje się początek budowy sieci franczyzowej.
Franczyza w obrocie nieruchomościami - było to pionierskie, bardzo nowatorskie w latach 90-tych ubiegłego wieku, przedsięwzięcie na polskim rynku. W tym też roku Wrocławska Giełda Nieruchomości wspólnie z firmą Apeks z Gdańska utworzyła oddział WGN w Gdyni.
 

 

W 1995 roku powstała spółka WGN Nieruchomości z siedzibą we Wrocławiu, której celem był dalszy rozwój sieci franczyzowej poza regionem Polski Południowo-Zachodniej, obszarem zastrzeżonym dla Wrocławskiej Giełdy Nieruchomości. Jako bazę wyjściową obok oddziału w Gdyni utworzono kolejny oddział WGN w Katowicach.

Równolegle działające na różnych obszarach kraju, a w przyszłości również za granicą – Wrocławska Giełda Nieruchomości, WGN Nieruchomości i oddziały franczyzowe, rozpoczęły działalność pod szyldem Grupa WGN, zwyczajowo zwaną WGN. W 1996 roku spółka WGN Nieruchomości przejęła udziały Apeksu w Gdyni.
W 1998 roku spółka WGN Nieruchomości utworzyła tym razem wspólnie z firmą Universal z Katowic nowe przedsięwzięcie, uruchamiając trzeci oddział WGN – w Warszawie. Po dwóch latach oddział został przejęty przez WGN. W 2000 roku Grupa WGN liczyła 48 biur w Polsce. W 2003 roku powstały pierwsze oddziały franczyzowe poza granicami Polski – na Węgrzech  w Budapeszcie i w Rosji w Kaliningradzie. Na koniec roku 2012 Grupę WGN tworzyło 78 oddziałów w Polsce i zagranicą. Natomiast w roku 2015 (maj) już ponad 100.

 

 WGN Nieruchomości, jako jedyna polska firma zajmująca się obrotem i doradztwem w nieruchomościach, rozpoczęła od 1999 roku uczestnictwo w międzynarodowych prestiżowych Targach Nieruchomości i Inwestycji, takich jak: Meeting Point w Barcelonie, NEPIX w Kopenhadze, REFE we Wrocławiu, a regularnie od 2000 roku MIPIM w Cannes i od 2002 roku Expo Real w Monachium. Z tym okresem wiąże się dynamiczny rozwój w obrocie nieruchomościami komercyjnymi, zabytkowymi i rezydencjalnymi, plasując WGN w ścisłej czołówce graczy tego segmentu rynku nieruchomości w Polsce i zagranicą.

 

 

W 2007 roku WGN nawiązał strategiczną współpracę z amerykańskim Koncernem REALTY EXECUTIVES INTERNATIONAL, rozszerzając w ten sposób obszar działalności o następne 28 państw. Od tej daty zauważalny jest jeszcze bardziej dynamiczny rozwój w obrocie nieruchomościami inwestycyjnymi.
W 2010 roku WGN rozszerzył usługi o doradztwo i projektowanie architektoniczne oraz aranżację wnętrz pod marką WGN PROJEKTY.
W 2011 roku WGN uruchomił w swoich oddziałach doradztwo kredytowe pod marką WGN KREDYTY zapewniając kompleksową realizację bezpiecznych transakcji.
W 2013 roku WGN uruchomił dwa nowe Departamenty - WGN HOME STAGING. Home Staging zajmuje się profesjonalnym przygotowaniem nieruchomości i właścicieli do szybkiej i zyskownej sprzedaży.

W 2014 roku WGN uruchomił kolejne 4 przedsięwzięcia: WGN ANALIZY, WGN WYCENY, WGN UBEZPIECZENIA oraz WGN ARANŻACJE POD KLUCZ, zapewniając tym samym jeszcze szerszy wachlarz usług dla swoich Klientów. W 2015 roku WGN uruchomił dwa nowe produkty tworząc WGN ARCHITKTURA & DEISGN oraz WGN PROJEKTY DOMÓW dysponujący ponad 1500 projektami domów.

WGN jest wydawcą:

-ogólnopolskiego tytułu "APARTAMENTY REZYDENCJE" przedstawiającego ponad 500 ekskluzywnych nieruchomości na sprzedaż i wynajem, takich jak: apartamenty, lofty, rezydencje, wille, luksusowe domy, posiadłości, pałace, dwory, zamki oraz kamienice. "APARTAMENTY REZYDENCJE" dodatkowo dystrybuowane jest na największych targach nieruchomości w Polsce i na świecie.
-periodyku „INVESTMENT PROPERTIES – WGN GROUP”, przeznaczonego głównie na rynek międzynarodowy, wydanie angielsko-polskie. Prezentujący 400 przedsięwzięć komercyjnych dla inwestorów.

WGN wraz z Polską Giełdą Nieruchomości i European Property Institute jest współwydawcą międzynarodowego wydawnictwa "PROPERTY JOURNAL". PJ współpracuje z największymi imprezami targowymi i konferencyjnymi w Polsce i na świecie, to europejski miesięcznik biznesowy wydawany od 1994 roku w języku polskim i angielskim.

WGN współpracuje z największymi dziennikami, jak Rzeczpospolita, Gazeta Wyborcza i Polska The Times, jak również z największymi portalami internetowymi, m.in. onet.pl, wp.pl, interia.p, otodom.pl, komercja24.pl, ekskluzyw.pl, domiporta.pl. Przedstawia bieżącą sytuację i perspektywy rynku nieruchomości, inwestycji i finansów w Polsce i na świecie.
 WGN działa aktywnie nie tylko w zakresie obrotu nieruchomościami, ale także kształtowania obliczawspółczesnego rynku nieruchomości. Eksperci WGN opracowują analizy i raporty, zarówno na potrzeby własne, jak i na sympozja, konferencje oraz na potrzeby inwestorów z całego świata. Wiedza ta cytowana jest jako eksperckie wypowiedzi w prasie i innych mediach. Rzetelne analizy pozwalają na bieżące urealnianie cen nieruchomości, co daje gwarancję szybkich transakcji.

 

 

 

W strategii WGN priorytetem jest globalny marketing na ponad 250 najpopularniejszych portalach i serwisach w Polsce i zagranicą. Ponadto ważnym elementem PR jest regularna obecność na prestiżowych Międzynarodowych Targach jak MIPIM w Cannes czy EXPO REAL w Monachium. Między innymi te działania spowodowały, że marka WGN jest rozpoznawalna wśród inwestorów na szerokim rynku międzynarodowym.

 

 

 

 

Dotychczasowy sukces WGN ma swoje fundamenty w know-how wypracowanym w ciągu 25 lat istnienia na rynku. Szeroka znajomość rynku, podnoszenie kwalifikacjizawodowych i ciągłe poszukiwanie najlepszych rozwiązań dla współpracy z klientami gwarantują najwyższą jakość usług.
Usługi w obrocie nieruchomościami zapewniają klientom WGN rzetelną i bezpieczną obsługę. Profesjonalizm i wysoki standard gwarantuje Znak Jakości ZJ WGN oraz Znak Jakości ISO 9001.
W Konkursie „Jakość Roku” organizowanym przez wydawcę „Biznes Raport" w Dzienniku Gazeta Prawna oraz Polskie Centrum Badań i Certyfikacji S.A., WGN został laureatem Nagrody JAKOŚĆ ROKU 2012 kategorii usługa. Nagroda została przyznana za kompleksowe doradztwo w obrocie nieruchomościami dla firm i konsumentów zgodnie z jakością ZJ WGN.
W 2014 r. WGN otrzymał tytuł SYMBOL 2014 w kategorii ROZWÓJ BIZNESU, nadany przez Redakcję „Monitora Rynkowego” Dziennika Gazeta Prawna oraz „Monitora Biznesu” dziennika Rzeczpospolita.

Grupa WGN w swojej historii wykonała usługi z zakresu doradztwa w obrocie nieruchomościami i finansów oraz doradztwa inwestycyjnego w celu najkorzystniejszego lokowania kapitału, oraz szerokiego, międzynarodowego marketingu dla ponad 100 000 firm, instytucji i osób fizycznych z ponad 70 krajów.
WGN w 2014 roku przeprowadził ponad 5300 transakcji i pośredniczył w sprzedaży nieruchomości o wartości ponad 1,3 mld złotych.
WGN na koniec roku 2014 posiadał w swojej bazie MLS - WGN nieruchomości o wartości 13,1 miliardów PLN.

W 2014 roku Grupa WGN osiągnęła obrót ponad 28 mln PLN.